VX Velorallijs Leģenda 2004
Piedzīvojumu sacīkstes: velo, pārgājiens, virves.
Datums:6.-7.11.2004..
Sacīkšu apvidus: Rīgas, Cēsu rajoni
Dalībnieki: Aiva, Johans, Edgars, Gusts
Vieta |
Pārvietošanās
veids |
Attālums |
Cikos
sākts |
Cikos
beigts |
Ezeri – Silciems – Ezeri
|
Velo |
|
23:02 |
00:44 |
Ezeri – Nurmiži – Sigulda |
Velo |
|
00:44 |
05:27 |
Sigulda – Turaida - Gravzaķi |
Velo |
|
05:27 |
09:55 |
Gravzaķi – Sigulda – Lorupe |
Velo |
|
09:55 |
13:50 |
Lorupe |
Virves, pārgājiens |
~5 |
13:50 |
15:20 |
Lorupe - Ezeri |
Velo |
»Kopā 116 |
15:20 |
15:43 |
Kartes:
Siguldas
apkārtnes karte, M=1:100 000.
Melnbaltas
Padomju armijas topogrāfiskās kartes, M=1:50 000.
Siguldas
pilsētas karte, M=1:20 000.
VX
Velorallijs Leģenda 2004 ir piedzīvojumu sacīkstes, to nolikums publicēts
www.vx.lv. Komandas nav sadalītas elites un tautas klasē, tāpēc šoreiz ir
rekordskaits – 61 komanda!
Velorallijs
priekš tādām īstām piedzīvojumu sacīkstēm ir kā tāds sprints – distancē
pavadījām tikai nedaudz >16,5 stundas. Tas ir par īsu, lai nāktos nopietni
cīnīties par izdzīvošanu un neizstāšanos, un tomēr sacīkstes bija pietiekami
bagātas piedzīvojumiem un pārbaudījumiem.
Mūsu
komandu “Concorde MK” savāca Edgars, visi esam no nu jau oficiāli reģistrētā
sporta kluba “Concorde”, tāpat kā mūsu kluba otra jeb drīzāk pirmā komanda, kas
saucas vienkārši “Concorde”. Edgars un Gusts kopā startē pirmo reizi, pārējie
visi esam startējuši kopā vairākkārt dažādos sastāvos.
Sestdienas
vakarā no Valmieras uz Siguldu braucu vienatnē. Satiekamies “Globusā”, paēdam.
Starta vietā ierodos neraksturīgi laicīgi.
Šķiet,
ka lietus pagaidām nedraud, bet pirms starta sāk krist lejā migla sīku, sīku
pilienu veidā. Laicīgi ieņemam starta pozīcijas, fotografējamies. Tiek
izsniegti maršruta apraksti uz 5 lapām, kurās ir arī nelieli melnbaltu karšu
fragmenti. Pirmais posms ir brīva veloorientēšanās apvidū, izvēles secībā
jāatrod pirmie pieci kp. Abas komandas norunājam pirmo posmu braukt kopā.
Komandas navigators it kā esmu es, bet praktiski visu distanci orientējamies
abi kopā ar Edgaru. Viņa redzes atmiņa ļauj to darīt arī bez kartes visu laiku
acu priekšā, kamēr man kartes pētīšana aizņem daudz vairāk laika.
Starts 23:02
Velo,
izvēle
KP
1 (koks ceļa malā, KP atrodas ~4m virs zemes)
Ekipējums
netiek pārbaudīts, telefons netiek iepakots. Tradicionālais starta salūts. Drusku
pakavējamies, kamēr lielākā daļa komandu aiznesas pa ceļu, tad arī mēs sākam
braukt R virzienā. Uzgriežamies uz asfalta un aizminam līdz Allažu pagasta
robežai, te ceļa galā pie meža apstājušās vairākas komandas. Ir drusku tāds
starta stresiņš un steiga, kas pārvēršas par pirmo nevajadzīgo orientēšanās
kļūdu – kamēr vēl mēģinu aptvert un izdomāt vajadzīgo ceļu, Edgars mudina
doties pa mazāko celiņu, kas ved vairāk uz Z. Sākam braukt mežā, aiz mums brauc
arī citas komandas. Pēc kāda laika konstatējam, ka tomēr nebraucam pareizajā
virzienā, ierosinu doties atpakaļ līdz asfaltam un sākt no gala – bez steigas
un pārdomāti. Griežam riņķī. Aizbraucam līdz asfaltam un pagriežamies pa labi
uz pareizā ceļa. Apkārt daudz komandu, kas dodas dažādos virzienos. Katrā
krustojumā Edgars ieslēdz odometru uz nullēm. Braucam. Krustojums. Sekoju līdzi
kartē, viss it kā OK. Stiga. Atkal krustojums, ceļš sadalās trijos virzienos.
Apstājamies. Kāda komanda aizbrauc pa ceļu, kas visvairāk pa labi un ved vairāk
uz Z. It kā derētu arī šīs virziens, jo tālāk par dzelzceļa sliedēm tāpat
neaizbrauksim, tomēr pēc kompasa labāk der vidējais no trim ceļiem, pa to arī
braucam. Ripināmies no kalna un pēkšņi ieraugām kp. Prieks un atvieglojums, ka
paveicās atrast punktu, tas atgriež ticību orientēšanās spējām un dod papildus
sparu traukties tālāk.
KP
3 (bedre)
Uz
nākamo kp nolemjam doties atpakaļ pa ceļu, pa kuru atbraucām, nevis taisnāko
variantu pa stigu – sanāk ar nelielu līkumu, bet pa braucamiem ceļiem. Jau kopš
paša starta jūtu sevī drusku tādu kā agresivitāti, braucu mūsu palielā bariņa
priekšgalā, mēģinu kurināt tempu. Ir tā, ka gribas močīt, kas nemaz nav man
raksturīgi, bet šoreiz tam ir iemesls. Tomēr lukturis, kas nekad nav īpaši
gaišs, miglā ir gaužām švaks un kļūst arvien bālāks, tāpēc brīžiem iesēžos
kādam astē. Nonākam pie krustojuma, kas punkta tuvumā. Edgars un Gusts aiziet
mežā pēc kp. Man ir karsti – novelku džemperi un cimdus. Šie abi atnāk un
paziņo, ka uz kp jādodas visai komandai un ar visiem vellapēdiem – punktā tiesneši.
Paejam mazu gabaliņu pa mežu, tad pa stigu stāvā kalnā. Apkārt joprojām daudz
komandu.
KP
2 (koks stigu krustojumā, KP atrodas ~3m virs zemes)
Neliels
pārbrauciens pa ceļiem un stigu līdz kp. Ceļa virsmu, rises un bedres tikpat kā
neredzu, kādā peļķē priekšējo ratu sanes tā, ka kritiens ir neizbēgams. Lecu
sāņus, lai nepaliktu peļķē un nepiesmeltu kurpes, raujot aiz stūres raga līdzi
arī vellapēdu – žēl jau arī to atstāt dubļos. Tieku cauri puslīdz sveikā –
tikai ar dubļainām drēbēm. Temps joprojām itin labs.
KP
4 (koks ceļa malā, KP atrodas ~4m virs zemes)
Pie
kp bariņš komandu, nekavējoties laižam tālāk. Izbraucam uz paralēla ceļa Z,
laižam uz R. Neliels gabaliņš arī pa uzartu izcirtumu. Drīz klāt kp.
KP
5 (koks, KP atrodas ~3m virs zemes)
Pāris
km brauciens pa ceļiem, kp mežā netālu no ceļa, šeit apstājušās vairākas
komandas. Kamēr kāds aiziet nokompostrēties, pētu karti. Vispār temps ir labs,
kartes pētīšana un orientēšanās man prasa krietnu papildus slodzi, mazliet pat
sāku pagurt no nemitīgās uzmanības un sasprindzinājuma. Jocīgi.
SF
1 (starta laukums, velo parks)
Laižam
tālāk, kāda meitene tumsā sauc: Čau, Riža! Nepaspēju pajautāt, kas mani
sveicina, tā arī neatpazīstu balss īpašnieci (varbūt Dzintra?).
Pieklājīgā
tempā aizminam līdz asfaltam, ceļi vairāk iet pret kalnu, esam drusku
paretojušies. Joprojām turos priekšgalā aiz Jāņa, gribas braukt ātri. Uz
asfalta sarindojamies rindā un palielinām tempu, minot aizvējā aiz pirmā
braucēja. Jāni priekšgalā nomaina Jurģis vai Ingus, es turos kaut kur pa vidu.
Pēc kāda laika beidzot atskatos un konstatēju, ka pārējie no “Concorde MK” ir
atpalikuši. Saprotu, ka diemžēl nu ir laiks šķirties no “Concordes” – tālāk jau
močīsim katrs savā tempā. Izbraucu no rindas uz sagaidu savējos. Drīz klāt arī
SF. Plkst.0:44, stunda un 42minūtes kopš starta.
Velo
leģendas 1.posms (50 orientieri, 3 KP, iespējami SL!)
KP
6 (koks ceļa malā, KP atrodas ~3m virs zemes)
Edgars
ņem attālumus, es lasu leģendas. Starpfinišā neuzkavējamies, sākam braukt
leģendas. Nogriežamies uz D, pēc 0,47km krustojums ar ceļa atzarojumu pa labi,
viss it kā saskan. Tālāk ceļš ļoti dubļains, nākas arī stumties un lavierēt
starp lielām peļķēm. Pēc 0,51km jābūt ceļam pa labi un vēl pēc 0,04km pirms
ēkas ceļam pa kreisi. Nav. Esam veikuši jau apmēram 0,64km, nekādu sānceļu nav.
Šaize! Uz ceļa gan priekšā, gan aiz muguras daudz komandu. Kaut kas neštimmē.
Minstināmies, nevaram atrast kļūdu, pieņemt lēmumu. Nav variantu. Nolemjam
doties atpakaļ līdz pēdējam krustojumam un sākt no jauna, lai gan tāpat diezgan
skaidrs, ka neko jaunu šajā ceļa posmā neieraudzīsim. Dodamies atpakaļ, abos
virzienos pa ceļu kursē daudz komandu. Esam pie krustojuma, kad negaidot
uzrodas “Concorde”, tas priecē un dod atvieglojumu – būs vieglāk izdomāt, ko
darīt tālāk. Viņi pa šo dubļaino ceļu aizminuši gandrīz kilometru, bet
vajadzīgais krustojums nav uzradies. Nolemjam doties pa sānu ceļu uz R.
Nobraucam vairāk kā 0,5km, tomēr vajadzīgos krustojumus neatrodam. @#$%^&*!
Esam
nesaprašanā. Esmu diezgan pārliecināts, ka šoreiz ir organizatoru kļūda
leģendās, pie tam jau ceturtajā orientierī 0,5km no leģendu sākuma! Skrobis
riktīgs, garīgais zem nulles! Ierosinu braukt uz SF un pajautāt organizatoriem,
kur kļūda – attālumā vai krustojumos norādītajos virzienos. Pārējie īsti
nepiekrīt. Uzrodas Guntis, kurš šoreiz startē komandā “Cirkulis”. Viņš ir jau
papētījis leģendas tālāk un atradis kartē, pa kuriem ceļiem mums jāaizbrauc
līdz luksoforam Siguldā uz Vidzemes šosejas. Tātad kļūda visdrīzāk ir
attālumos. Ir divi varianti – braukt atkal pa dubļaino ceļu līdz krustojumiem,
kas ir apmēram pēc 1,5km, vai mīt atpakaļ gar Ezeriem uz luksoforu, riskējot
izlaist kādu slēpto kp. “Cirkulis” aizbrauc pa dubļaino ceļu. Mans priekšlikums
arī ir doties pa dubļaino ceļu, pa kuru jau nominām 1,3km, tomēr pēc nelielas
diskusijas pārējiem izdodas mani pierunāt braukt pa normāliem ceļiem uz
luksoforu un turpināt leģendu, izlaižot nelielu etapu. Ir baigais skrobis uz
organizatoriem par šitādu čakarēšanu, te vairs nav nekā sportiska, nekāda
kaifa! Jūtos vienkārši izčakarēts. Klusībā domāju, ka turpmāk nepiedalīšos VX
Velorallijos, kuros paredzētas leģendas. Arī VX Latgalē bija organizatoru rupja
kļūda, kad bija sajaukti kp numuri uz salām, tomēr toreiz šo kļūdu praktiski
bija iespējams atkost pašiem. Šoreiz atrast kļūdu ir daudz sarežģītāk, bet pēc
nepareizām leģendām pareizi aizbraukt grūti, principā bezizeja. Šis negadījums
uz kādu laiku man ir atņēmis centību un sacensību prieku, necenšos braukt ātri,
nekur vairs nav jāsteidzas. Arī odometrs kādu laiku nestrādā, bet negribas
stāties, lai galīgi neatpaliktu no pārējiem.
Siguldā
“Concorde” atkal atraujas no mums, mēs satiksimies pie Lorupes tilta tikai
svētdienas pēcpusdienā. Aizminam līdz Nurmižiem. Nogriežamies pa kreisi un pēc
pāris km ceļš ved mūs lejup Gaujas senlejā, kur migla kļūst vēl biezāka. Meža
malā klāt arī kp.
KP 7 (koks ceļa malā, KP
atrodas ~4m virs zemes)
Uz
nākamo kp brīva orientēšanās apvidū atkal pēc melnbaltas topogrāfiskās kartes
parauga. Attālums pa gaisa līniju 1,2km, it kā nav daudz. Kādu brīdi nekādi
nevaru saprast vajadzīgo virzienu, līdz beidzot, ņemot talkā Siguldas apkārtnes
karti, aptveru, ka melnbaltās kartes fragmenta Z virziens lapā ir horizontāli
uz labo pusi. No punkta mežā aiziet dubļaina un slapja ziloņu taka. Kājas slapināt
nu galīgi negribas, bet nav variantu – dodamies turpat, kur pārējās komandas
pirms un pēc mums. Kādā vietā taka tā kā sadalās, Edgars ved mūs vairāk pa
kreisi augšā pa reljefu. Grūti aptvert attālumu, šķiet, ka virziens labs un
taktika pareiza doties vairāk pa augšu, vismaz lielāka iespēja izvairīties no
purviem. Brīžiem manāma tāda kā taka. Apstājamies, jo Edgara kurpei pārtrūcis
striķis. Top pirmās fotogrāfijas distancē. Seko ieleja ar upīti, kas arī
iezīmēta kartē. Punktam jābūt samērā tuvu, saliekot kopā abas kartes, sanāk, ka
kp atrodas lielas stigas (elektrolīnijas vai gāzes vada) malā, tātad garām
neaiziesim. Pēc maza brīža tiešām izlienam pie platas stigas, arī kp jau tepat
redzams. Urā!
KP
8 (Siguldas pilsdrupu iekšējais pagalms)
Braucam
pa maziem lauku un meža ceļiem, garām mājām, pāri strautiem. Nonākam pašā
Gaujas krastā, seko vairāk kā km garš posms gar Gaujas krastu. Vēl pēc laika
nonākam pie dziļas gravas. Šeit vairākas komandas dodas pāri – dažas vēl tikai
lejup, bet citas jau pretējā krastā cīnās augšup. Arī Guntis ir jau lejā. Grava
ir stāva, krasti dubļaini un slideni, skats diezgan dramatisks. Nedaudz
pastumjamies ar visiem vellapēdiem gar gravas augšu un tad abi ar Edgaru ejam
izlūkos pameklēt apkārtceļu. Slidens kāpiens augšup un lejup, šķiet, ka grava
pēc neliela gabala tiešām beidzas un pa šejieni ir iespējams tikt pretējā
krastā. Nolemjam iet riņķī pa šo ceļu. Stumjamies apkārt, tomēr kāpiens pretējā
krastā arī šeit ir stāvs un slidens, tas prasa lielu spēku un sasprindzinājumu.
Turpinām virzīties gar Gaujas krastu, taču vairs nevaru izsekot leģendām un
nevaru nokonstatēt precīzu mūsu atrašanās vietu. Spriežot pēc attālumiem un
kartes, Siguldai esam pavisam tuvu, tikai jāatrod pilsdrupas. Pie kādas mājas
skaļi riedams izskrien suns. Kāds vietējais pats piedāvā palīdzību, paprasām
ceļu uz pilsdrupām. Stumjamies pret kalnu, tad jau seko arī norādes uz
pilsdrupām, kāpjam augšā pa trepēm. Šķiet, ka šis nav leģendās iezīmētais ceļš,
varam palaist garām kādu SL. Nekas, nav īpašas vēlmes doties atpakaļ un meklēt
pareizo ceļu.
Uzkāpjam
augšā pilsdrupās, ieraugām kp un vēl ko negaidītu. Vispirms dzirdu pamatīgu
troksni, gan sitienu troksni, bļāvienus, arī metāliskas skaņas. Redzam pils
vārtos cīnāmies cilvēkus, drusku pamūkam malā, jo nav skaidrs, kas šeit vispār
notiek. Tad redzam, ka cīnās arī cilvēki zaļajos sacīkšu dalībnieku kreklos,
tātad kāds speciālais uzdevums. Kad “V.I.P.” komanda ir izlauzusies cauri
aizsargiem, mēs izstumjamies ar visiem vellapēdiem cauri vārtiem, bruņinieki mūs
neaiztiek. Šeit uz akmens sēž tiesnesis – Finks. Lai arī esam jau
nokompostrējušies punktā, tomēr arī mums esot jāveic SU. Mūsu ieroči – koka
mieti. Minūtes laikā jāizlaužas cauri aizsargiem, citādi sods. Aizsargi ieņem
pozīciju un izskatās diezgan draudīgi. Vēl pārdomāju kādu variantu nesties
cauri bez kokiem, tomēr nākas ņemt rokā vienu bomi. Mēģinām apsvērt kādu
taktisku gājienu, tomēr nevienam no mums nav militāras pieredzes. Nolemjam
vienkārši ņemt uz masu un dodamies triecienā uz priekšu. Vai nu aizsargi ir jau
paguruši, vai arī mēs tiešām nedaudz masīvāki, bet mums ar Aivu pirmajiem
izdodas izlauzties cauri vārtiem, aizvelkot līdzi vienu aizsargu. Drīz arī
Edgars ir izlauzies cauri, bet pēdējais cauri tiek Gusts. Sāp apdauzītā auss.
Arī Edgaram apdauzīta auss. Labi, ka tik vien!
Ir
5:27, distancē pavadītas 6 ar pus stundas.
Velo leģendas 2.posms (79
orientieri, 1 KP, iespējami SL!)
Atkal
bez kavēšanās dodamies tālāk. Sākumā nelielas neskaidrības par pareizo
virzienu, tad seko nobrauciens trakā ātrumā pa asfaltu lejā uz Gaujas tiltu, ir
tumšs un nākas bremzēt. Atkal pa mežu, līdz minam kalnā uz Turaidu. Mēs ar
Edgaru uzminam pirmie, augšā esam pavisam aizelsušies. Seko garš brauciens pa
dažādiem lielākiem un mazākiem ceļiem, šķērsojam pļavu, grāvjus, vairākkārt
seko bīstami nobraucieni Gaujas senlejā, bīstami galvenokārt tāpēc, ka bremzes
kļūst arvien vājākas, nevaram normāli nobremzēt. Kāda šāda nobrauciena laikā
ceļa malā redzam apstājušās komandas, ir traumēti dalībnieki. Redzam kādu
meiteni ar pārsistu un leikoplastiem nolīmētu pus seju (nu, patiesībā gan tajā
brīdī es viņu nenoturēju par meiteni). Uzzinām, ka Harijs izdūris aci un
izstājies.
Atkal
nonākam Turaidā, šoreiz nav jāuzmin līdz pašai augšai, bet jānogriežas drusku
ātrāk. Pauze, gaidām Aivu, beidzot uzēdam maizes. Nogurums.
Izlīkumojam
pa takām, pirms leģendas beigām tās ir sevišķi dubļainas. Klāt kp, šeit tusējas
daudz komandu, jo jāpārzīmē kartēs nākamie kp, kas jāapmeklē noteiktā secībā
brīvi orientējoties apvidū.
9:55,
kopš starta pagājušas nepilnas 11 stundas, esam apmēram 26-27.vietā, nu – ne
visai spoži, gribētos tā kā vismaz pirmajā divdesmitniekā tikt (tagad
rezultātos redzams, ka patiesībā esam 24.vietā). Pēc pieredzes zinu, ka uz
beigām parasti pakāpjamies uz augšu, un vēl jau priekšā krietns gabals, pie tam
velo leģendas ir beigušās – sāksies normāla orientēšanās pēc kartēm, kas varētu
būt mūsu priekšrocība.
Velo
orientēšanās posms
KP
10 (durvju aile pilsdrupu mūrī)
Edgars
pārzīmē kp. Mazliet pafotografēju un ieēdu. Mums priekšā vēl gara distance,
tāpēc parādās nelielas bažas, vai vispār paspēsim iekļauties kontrollaikā. Ir
jāmočī, ja gribam iziet pilnu distanci.
Distances
sākums mūs ved pa iespaidīgi dubļainu taku lejā, nobraucam gar Vikmesti līdz
pašai lejai, pēc tam nākas kāpt pa kāpnēm augšā līdz pašām Krimuldas
pilsdrupām. Uh! Pretī lejā kāpj “Spurainie eņģelīši”, trijatā – bez Harija.
KP 11 (zem tilta, jālieto
alpīnisma ekipējums)
Lejā
laižam pa serpentīnu. Bremzes tikpat kā nedarbojas, drusku bremzēju ar kāju pa
zemi, trakā ātrumā laižu pa priekšu – citādi jau nekas, bet žēl vellapēda. Pēc
brīža esam pie Siguldas tilta pār Gauju. 10:44, esam pacēlušies par pāris
vietām augstāk. :)
Šeit
speciālais uzdevums – vienam no komandas jālien gar tilta balstiem pēc kp.
Gusts ātri uzvelk sistēmu un aizlien pēc kp. Tiešām ātri.
KP
12 (koks takas malā, KP ~3m virs zemes)
Pārbraucam
pāri Gaujas tiltam, nogriežamies pa labi. Sākumā braucam pa asfaltu, beigas
atkal pa dubļainām meža takām. Apvidus ļoti pazīstams, šeit daudzas reizes skriets
orientēšanās sacīkstēs, vēl pirms nedēļas šeit skrēju ar laivu plecos PK
“Tinis” rīkotajās sacīkstēs “Ar laivu pretim ziemai”.
KP
13 (koks ceļa malā, KP ~3m virs zemes)
Aizbraucam
līdz gājēju tiltam pār Gauju pie Velnalas, seko atkal kāpums augšup. Punkts
atrodams bez aizķeršanās.
KP
14 (grāvis)
Nu
atkal jāsāk orientēties pēc melnbaltās kartes fragmenta. Turpinām braukt pa
meža ceļu uz R, izbraucam pļavā un drīz arī uz Raganas – Turaidas šosejas.
Pabraucam nedaudz vairāk kā 1km pa asfaltu, tad griežamies nost uz Z un ejam
pāri pļavai pēc aptuvena azimuta. Pļavā izretojušās vairākas komandas, skats
interesants, tāpēc pabraucu uz priekšu un fotografēju. Punkts klāt.
KP
15 (grāvis)
Pa
ceļu izbraucam atpakaļ uz asfalta, atkal neliels gabals pa šoseju, nogriežamies
pa lauku ceļu un aizbraucam līdz kp. Apkārt visu laiku vairākas komandas.
KP
16 (upes krasts, KP ~4m virs zemes)
Izbraucam
pa to pašu ceļu uz asfalta, nogriežamies gar Krimuldas baznīcu, ceļš beidzas
turpat māju pagalmā. Nokāpjam pa kāpnītēm ieplakā un stumjamies augšā pa pļavu
uz ceļu. Iebraucam mežā, kapsēta. Tālāk mežā vēl viena kapsēta – tā, kas
iezīmēta kartē. Braucam lejā, esam tuvu Gaujai. Nolemjam vellapēdus atstāt
tepat, Edgars un Gusts ar kājām aiziet pēc kp, man ir laiks atkal apēst sviestmaizi.
KP
17 (koks ceļa malā, KP
~3m virs zemes)
Braucam
pa takām, kur pirms nedēļas stiepu laivu. Šķērsojam elektrolīniju, kp atrodam
bez problēmām.
KP
18 (koks ceļa galā, KP ~3m virs zemes)
Stumjamies
pa aizaugušiem meža ceļiem, gar pārplūdušām pļavām, arvien grūtāk tikt uz
priekšu daudz maz sausām kājām, lēkāju pa ciņiem. Aiz “Rāmniekiem” sākas
normāli braucams ceļš, atkal jau kuro reizi augšup ārā no Gaujas senlejas.
Izbraucam pļavās, šeit sākas gari žogi, kas norobežo kaut kādus koku stādījumus.
Gribu griezties nost no ceļa un doties pēc azimuta uz punkta pusi, tomēr Edgars
iesaka braukt vēl tālāk pa ceļu. Kāda komanda, kas seko mums, nogriežas tur,
kur gribēju nogriezties arī es. Braucam vēl kādu gabalu tālāk gar žogiem, līdz
ceļam, kas starp tiem aiziet meža virzienā. Azimuts apmēram sakrīt, minam pa
ceļu uz mežu. Punkts drīz klāt. Veiksmīgi! :) Labi, ka izturējām un
nenogriezāmies par ātru, dabūtu krietni lauzties pa krūmiem.
SF
2 (pļava gravā, velo parks, velo posma beigas. Kāju posma sākums, SU1 un SSU
(slepenais speciālais uzdevums) sākums.)
Nostumjamies lejā pa kalnu, pārkāpjam strautam, virzāmies
pa kori uz gājēju tilta pusi. Konstatēju, ka aizmugures bremžu trosīte ir
izlekusi no roktura un rats visu laiku bremzējas. Gribu salabot, tomēr Edgars
mudina ātri braukt uz SF, tāpēc atvienoju tās vispār, un nu esmu palicis
praktiski bez bremzēm. Pārbraucam pāri Gaujai, atkal stumjamies augšā.
Laurenčos pie stadiona kāda komanda nogriežas pa labi mežā, arī mēs
nogriežamies, nedaudz saīsinot ceļu uz SF. Braucam lejā pa asfaltu, bremzēju ar
kāju, ieliekot to starp rāmi un priekšējo ratu, troksnis labs.
13:50, kopš starta pagājušas gandrīz 15 stundas, līdz
kontrollaika beigām tikai 3 stundas, esam apmēram 20.vietā. Domājams, ka vietu
secība vēl mainīsies, jo vairākas komandas startē nepilnos sastāvos, un tad vēl
sodi par nepaņemtiem kp un aiztures pie SU.
Starpfinišā daudz mašīnu un cilvēku, jo šodien šeit ir arī starta vieta orientēšanās sacensībām
“Pretim ziemai”. Patīkams pārsteigums satikt “Concordi”, Jurģis stāsta, ka
nolēcis no tilta – lai arī es nebaidoties un lecu. Ingus vēl karājas virvēs –
viņam jātiek līdz zvanam un jāpiesit pie tā. Neko daudz vairāk nepagūstam
parunāties.
Edgars aiziet noskaidrot, kas jādara tālāk. Ir izvēle – iet
kāju posmā un pēc tam veikt speciālos uzdevumus, vai vispirms tomēr tikt galā
ar virvēm un tad iet kāju posmā. Mums paveicas – komanda pirms mums izvēlas
kāju posmu un nu virves ir brīvas. Izvēlos lekt no tilta vairāku apsvērumu dēļ,
pirmkārt, rāpties pa virvēm augšā ir grūti un šajā man laikam vismazākā
pieredze, otrkārt – gribas arī kaut ko ekstrēmāku. Nekad neesmu lēcis ne ar
gumiju, ne virvi, ir drusku tāds nemiers, tomēr esmu pārliecināts un zinu – es
to izdarīšu, tur nav variantu! Regimants palīdz uzvilkt gan gurnu, gan krūšu
sistēmu, lietoju tādu pirmo reizi. Tad sekoju Kristapam augšā uz tiltu. Esam uz
tilta, paskatos pāri margām – augstums vienkārši iespaidīgs. Kristaps uzvelk
virvi, piekabina mani un dod instrukcijas, kā atsperties un lekt no
margām, kā pēc tam atāķēties un nolaisties lejā. Konstatēju, ka satraukumā
esmu aizmirsis cimdus nomestus zemē, Kristaps saka, ka gan jau iztikšot. Nu
neko vairs, būs lemts – āda paliks uz maniem pirkstiem. Esmu pieāķēts. Lūdzu
Kristapu vēlreiz pārbaudīt manu sistēmu un virvi, vai viss kārtībā. Kristaps
saka, ka pasākums ir pavisam drošs, tagad viss atkarīgs no manas galvas – vai
es varu nolēkt vai nē. Lejā sapulcējies liels bars skatītāju. Bailes praktiski
nejūtu, kājas netrīc, ir tikai pilnīga neziņa, kas mani sagaida: kāda būs
sajūta, nostājoties uz margām? Vai nenobīšos? Cik stiprs būs rāviens? Un kur
lai lieku rokas, lai tās kaut kur nesatraumēju? Baiļu nav, jo no manis paša
šeit praktiski nekas nav atkarīgs, mana drošība ir pilnībā atkarīga no
ekipējuma. Ieturu pauzi pirms lēciena, izdomāju, kas jādara, lai nesanāk tik
sasteigti kā Mazsalacā, lecot no Bezdelīgu klintīm, kad nenoturēju rokas taisni
virs galvas, bet izplētu sānis, sāpīgi apdauzot pret ūdeni.
Nevelku lietu garumā – tas jādara ātri! Pakāpjos pa kāpnītēm
un, lāga pat nenostājies uz tilta margas, momentā atsperos un metos ar galvu pa
priekšu lejā. Rāviens. Šūpojos virvē. Esmu dzīvs. :) Super! Ideāli! Atāķēju
rezerves mezglu, izņemu no karabīnes drošības mezglu, lielākas pūles prasa
izraut virvi no dulfera, sistēma kaut kur griežas miesā, virvi rauju ar plikām
rokām. Beidzot izdodas atbrīvot virvi un nolaisties lejā. Gusts un Edgars vēl
rāpjas augšā. Gusts uzrāpies pirmais, Edgars sauc mani, lai es no lejas palīdzu
un pievelku virvi ikreiz, kad viņš velkas augšā. Sāku strādāt. Virve griežas
rokās, uzvelku cimdus. Nopūlamies ar Edgaru krietnu laiku, līdz viņam izdodas
piesist pie zvana. Darīts.
KP
19 (koks upes krastā,
KP ~3m virs zemes)
Bez
kavēšanās dodamies kāju posmā gar Lorupi. Tagad attopamies, ka nepaprasījām
savējiem no “Concordes”, cik SL bija un kurā vietā – pirms vai pēc dzelzceļa
uzbēruma. Tuvumā aizvien vēl pa kādai komandai. Esmu vēl stipri pacilātā
noskaņojumā pēc lēciena no tilta, gatavs skriet da jebkur. Nonākam pie
dzelzceļa uzbēruma, tas ir nenormāli augsts. Pārējie uzreiz nolemj augšā
nekāpt, bet brist pa ūdeni caur caurteku. Man gan nekad nav paticis tīšām
slapināt kājas, ja vien pastāv iespēja to nedarīt. Aizelsies nesos augšā
uzbērumā un pa otru pusi lejā. Pārējie pa apakšu tikuši ātrāk cauri un man
nākas paskriet pakaļ. Pēc 50m jātiek pāri upei, šoreiz nav laika meklēt koku un
arī man nākas vien brist aukstajā ūdenī. Eh, muļķīgi – nu gan bija vērts taupīt
sausās kājas! :( Pēc kāda laika ieraugām SL. Drīz vajadzētu būt kp, bet kā nav
tā nav. Beidzot arī kp klāt, šķiet, ka tas ielikts tālāk kā kartē zīmēts. Nu
nekas, tagad tikai ātri atpakaļ un SF.
SF
2 (pļava gravā, velo parks, kāju posma beigas. Komanda atgriežas SF 2,
atzīmējas pie tiesneša un ar velosipēdiem dodas uz finišu.)
Dzelzceļa
uzbērums ir tepat pie punkta, uzrāpjamies augšā un pa sliedēm dodamies uz R.
Pārejam Lorupei un pēc neliela gabaliņa nogriežamies uz Z pa meža ceļu. Esam
atpakaļ SF2, kāju posms prasījis mazāk kā stundu. It kā esam apmēram 17.vietā,
tomēr vietu secība stipri nosacīta, jo daudzām komandām pie virvēm būs
aizturētais laiks, jādomā, ka dažas komandas, kas finišēs pēc mums, gala
rezultātā būs augstākā vietā kā mēs, jo mums vispār nav laika aiztures.
Finišs 3 (Viesu nams
“Ezeri”)
Ņemam
vellapēdus un stiepjam gar tiltu augšā uz Vidzemes šosejas. Minu pa priekšu.
Braucam caur Siguldu, pie Globusa pagriežamies uz finiša pusi. Pēkšņi
konstatējam, ka mums seko un tuvojas kāda komanda. Tad nu beigās vēl uzkurinām
tempu un dabūjam ātri aizmočīt līdz finišam.
15:43,
distancē pavadītas 16 stundas un 41 minūte, bez sodiem un aizturēm. Mūs sagaida
“Concorde”. Forši.
Vispirms
pirts: gribas ātrāk tikt vaļā no netīrajām drēbēm un dubļiem. Vakariņas ar
mazuma piegaršu. Dikti sakārojas aliņu, tas gan ir velnišķīgi garšīgs! :)
Vellapēdi ir nenormāli dubļaini, tādu pat nevar likt uz mašīnas jumta – nākas
nomazgāt, cik nu iespējams. Atvados no draugiem un atkal jau vienatnē,
cīnīdamies ar miegu, braucu caur Cēsīm uz Valmieru.
Johans, 2004.gada novembris.